Evropská válka o dominanci na trhu

Fast food a dominance na trhu

McDonald, Taco Bell, Burger King, ti všichni bojují o hlavní pozici ve fastfoodovém průmyslu a neberou ohledy na prostředky. Za oceánem začíná snídaňová válka mezi mexickou kuchyní Taco Bell a snídaňovým magnátem amerického trhu McDonaldem. Do castingu na reklamu Taco Bell snídaní se přihlásilo téměř 400 lidí, kteří nekompromisně souhlasili s tím, že Taco Bell nabízí chutnější snídaně než McDonald’s. Snídaně v Taco Bell chválil v reklamách i Ronald McDonald a dalších 23 mužů se jménem identickým jako je jméno maskota této sítě. McDonald’s si tohle samozřejmě nenechal jen tak líbit. Naštěstí se ve své reakci nenechal unést a s trochou zdravého odstupu od Taco Bell publikoval na své pravé fanouškovské stránce Ronald McDonald titulek: „Imitace je nejupřímnější forma lichocení.“

Pro tuto chvíli, se boj o zákazníky uchýlil k hádkám po internetu a dalším spotům převážně ze strany Taco Bell, protože dosavadní pozice McDonaldu se na žebříčku snídaňové úspěšnosti nezměnila. Reklamní spoty s přímým odvoláním na McDonald nejsou výhradní doménou Taco Bell. Reklamní boje, ve kterých se různé fastfoodové sítě snaží dokázat, že jsou byť v jistých ohledech lepší, než McDonald’s trvají už roky.

Ve střední Evropě vládne momentálně Burger King, který se sice přímo k McDonaldu neodvolává, ale srovnává kvalitu sendvičů podávaných králem burgerů s ostatními, vzhledově podobnými McDonaldu sendviči. O několik let dříve byla na trhu dominující reklama, ve které malému chlapci kamarádi notoricky kradou McDonaldovy hranolky přímo z talíře. Tato situace se dramaticky mění, když si tento chlapec zakrývá jídlo taškou s logem Burger King.

Tato válka samozřejmě neobešla ani Facebook. Jednou z nejznámějších potyček byla akce na norské fanouškovské stránce Burger King. Administrátoři byli nespokojeni s negativními komentáři o produktech Burger King a rozhodli se oddělit fanoušky od pseudofanoušků. Taktika byla prostá. Každému kdo se rozhodl opustit fandom Burger Kinga, byla na rozloučenou věnována poukázka na sendvič v McDonald’s. Tímto způsobem se číslo fanoušků na stránce Burger Kinga snížilo z 38 tisíc na pouhých 8. Těch zbylých 30 tisíc se raději vzdalo podpory Burger Kinga za pouhého jednoho Big Maca.

Další články